Activitats coherència textual
1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:
- La taula menjava a qualsevol hora. No és coherent, per que les taules no menjen
- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a). no és coherent si no té fills o filles no te gendres
- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties. a una perfumeria no hi ha llenties
-
Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va
acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres. parla de tres temes diferents
-
Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va
viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca.
En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme. l'ordre es incorrecte
- Era de nit i tanmateix plovia. no és coherent per que no dona sentit el que diu
2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.
- La taula esta per menjar a qualsevol hora
- El meu gendre va venir ahir a sopar( si tinc fills/filles)
- Vés al supermercat i compra dos quilos de llenties
- Hi havia una dona passejant per la vorera.
- El meu germà va acabar la carrera l'any passat.
- M'encanta anar de compres.
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. Va pintar Dona i Ocell. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme.
- Era de nit i es veien les estrelles.
3. Llegeix els textos següents:
Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”
a) Hi sobra informació? No En falta? Si
b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.
a) Quines són les idees rellevants del text? Que si veus una criatura perduda, acompanyar-lo a algún lloc on algú pugui fer alguna cosa N’hi ha d’irrellevants? noQuines?
b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada